Close modal

Visiting Serbia?
For short stays we recommend

Hello Stranger!

A1 prepaid internet

Quit
View more
Hello Stranger
Close
Close modal
Close
SR
EN
Close modal

Visiting Serbia?
For short stays we recommend

Hello Stranger

A1 prepaid internet

Quit
View more
Hello Stranger

Kako izbeći visoke troškove u romingu?

Cene mobilnih usluga znatno su više u romingu, nego kada ste kod kuće. Zato smo pripremili korisne savete, kako da izbegnete visoke račune dok ste u romingu.

 

Roming je znatno jeftiniji u okviru roming dodataka, a zemlje za koje dodaci važe kao i ponudu dodataka možete proveriti na linku. Dok ste još u Srbiji, aktivirajte željeni roming dodatak, jer ćete na taj način izbeći troškove aktivacije u inostranstvu.

 

Dodatke možete aktivirati putem Moj A1 Biz portala u sekciji Dodaci/Roming ili kontaktiranjem svog predstavnika prodaje.

 

Aktivaciju može da izvrši ovlašćeno lice slanjem zahteva u pisanoj formi na memorandumu sa pečatom firme i potpisom ovlašćenog lica na e-mail adresu poslovni.korisnici@A1.rs

 

Pisani zahtev nije potreban, ukoliko imate potpisano Ovlašćenje za izmenu usluga po ugovoru, jer u tom slučaju roming dodatke možete aktivirati:

 

Check mark putem e-maila poslovni.korisnici@A1.rs uz navođenje broja na kom želite da bude aktiviran navedeni roming dodatak ili
Check mark pozivom Korisničkog servisa na +381(0)601230.

 

 

Koje usluge treba isključiti?

 

Ukoliko želite da se zaštitite od neželjene internet potrošnje, potrebno je da na telefonu u podešavanjima deaktivirate uslugu interneta u romingu.

Check mark Na Android uređajima: Uđite u Podešavanja > Odaberite Mreža i internet > Mobilne mreže > Isključite roming.
Check mark Na iPhone uređajima: Uđite u Settings > Odaberite Mobile Data > Mobile Data Options > Isključite Data Roaming.

 

Imajte u vidu da YouTube i gledanje video-sadržaja utiče na visoku potrošnju interneta, te može prouzrokovati visoke troškove.

 

Preporučujemo da se isključe i ostale funkcionalnosti koje mogu dovesti do neželjene potrošnje:

-Automatsko ažuriranje telefona

-Automatsko ažuriranje aplikacija

-Automatsko preuzimanje slika i snimaka (isključiti auto-download na Viber, WhatsApp, Facebook i sl.)

-Automatska sinhronizacija sa Cloud servisima (Google photos, iCloud i sl.)

-Video autoplay (na aplikacijama - You Tube, Facebook, Instagram…)

-Rad aplikacija u pozadini (isključiti “Allow background data usage”)

-Push notifikacije

-iMessage za iPhone korisnike

 

Korisni saveti

 

Check mark Obratite pažnju o potrošnji u pograničnom području
Check mark Uvek u potpunosti isključite svaku aplikaciju nakon korišćenja. Izbegavajte da samo izađete iz aplikacije, jer na taj način nastavlja da radi u pozadini iako nije prikazana na ekranu.
Check mark Koristite WiFi mrežu gde je dostupna umesto mobilnih podataka, ali vodite računa o bezbednosti kada je u pitanju javna WiFi mreža.
Check mark Vodite računa da servisi koji koriste internet, a čije je korišćenje započeto na WiFi mreži, nije ostalo aktivno i nakon izlaska iz WiFi dometa. Ovo važi i za chat aplikacije jer one koriste internet saobraćaj za slanje i primanje poruka.
Check mark Određene besplatne aplikacije mogu povećati neželjenu potrošnju interneta, jer one često sadrže više reklama. Isto važi i za sajtove kojima se pristupa, a gde mogu biti prikazane reklame koje se automatski učitavaju i prikazuju.

 

Na koji način proveravati potrošnju internet saobraćaja u romingu?

 

Procenu orijentacione potrošnje možete pratiti na jedan od sledećih načina:

 

Check mark Besplatnim pozivom kratkog koda *123# iz rominga
Check mark Putem Moj A1 Biz portala*
Check mark Slanjem SMS poruke sa sadržinom “?” na broj 1260**
Check mark Pozivanjem Korisničkog servisa na broj +381601230**

 

*Konekcija zahteva korišćenje sadržaja iz dodatka ili naplatu van paketa.

**Poziv i poruka će biti naplaćeni u skladu sa važećim cenovnikom za korišćenje usluge u romingu.

 

Roming potrošnja se prikazuje tek nakon što inostrani operator, čija se mreža koristi, prosledi informaciju o ostvarenom saobraćaju. U zavisnosti od zemlje i operatora, informacija o potrošnji može da kasni minimum 24 sata, i prikaže se tek na narednom računu.

 

Važno je da upravljate svojom potrošnjom i da redovno proveravate trenutno stanje računa.