Sećaš li se svog omiljenog nastavnika?
Hvala vam na svim podeljenim pričama i hvala što odajete priznanje našim najvažnijim influenserima.
Jelenina priča
Čovek ne može da preživi bez drugog čoveka, bez njegove brige i podrške. Zahvaljujući mojoj učiteljici Vesni, od septembra ’93. do juna ’94. imala sam jak osećaj da neko o meni brine, da sam nekome važna i da od nekoga mogu da tražim pomoć...
Pročitaj celu pričuJelena Jakšić
Jela Jabuka, filološkinja i blogerka
Marijina priča
Moja učiteljica zove se Tanja i ona je mnogo više od toga – učila me je kako da mislim logički, da budem strpljiva ali i istrajna. Pamtim je po tome što je matematiku činila zanimljivom i...
Pročitaj celu pričuMarija Ognjenović
Softverska inženjerka
Ninina priča
Hvala vam što ste me ohrabrivali onda kad sam se plašila, posustajala i odustajala. Prirodno mi je dolazilo da se izrazim kroz pisanu riječ, i hvala vam što ste mi bili...
Pročitaj celu pričuNina Pavićević
Osnivačica Instagram profila Kriticki
Čovek ne može da preživi bez drugog čoveka, bez njegove brige i podrške. Zahvaljujući mojoj učiteljici Vesni, od septembra ’93. do juna ’94. imala sam jak osećaj da neko o meni brine, da sam nekome važna i da od nekoga mogu da tražim pomoć. To mi je značilo u trenutku kada seo svet šestogodišnje Jelene rušio.
U tim godinama kada smo gubili zemlje, domove, porodice i prijatelje, kada smo gubili osećaj sigurnosti, kada se nije znalo gde ćemo početi godinu, a gde je završiti, pitanje opstanka je bilo pitanje zajednice. Pitanje opstanka začelo se u odgovoru na ,,Jesmo li sami u ovom novom gradu, među ovim novim ljudima?’’ Moja učiteljica je bila “selo” mojoj porodici.
Danas kada sam i sama majka znam šta znači poslati dete u školu znajući da ga tamo ne čeka samo vaspitač i učitelj, već i prijatelj. Te ’93. na ’94. je i ta devojčica znala šta znači kad uđeš u učionicu, a dočekaju te osmeh i razumevanje.
Nikada neću zaboraviti ni topli junski dan kada je učiteljica Vesna delila knjižice i “nekim važnim poslom” poslala 5 drugara da izađu iz učionice. Mene je prozvala poslednju i u tom trenutku su se ti isti drugari vratili u tu učionicu OŠ “Sveti Sava” i pred mene i moju uplakanu majku spustili su sve one divne poklone. Bio je to dan kada smo se oprostili da se možda nikada više i ne vidimo, koji je ujedno postao i ključna uspomena na osnovu koje je izgrađeno uverenje sada već odrasle žene da na svetu nikad nismo sami.
Učiteljica Vesna je bila deo mog života samo jednu godinu, ali je ostavila traga na svaku od narednih 30. Nadam se da da danas zna da je bila jedna od najvažnijih influensera jedne influenserke.
Pamtim je po tome što je matematiku činila zanimljivom i pristupačnom.
Rekla bih joj da je njen način podučavanja promenio moj život. Zahvalila bih joj što je uvek verovala u mene, čak i onda kada ja nisam verovala u sebe. Hvala joj što je matematici dala dušu i što je uvek u školu dolazila nasmejana, što nam je svaki dan puštala džez, što je organizovala igre bez granica, što nam je davala prostora da se izrazimo i budemo autentični. Ona je uvek dolazila nasmejana u školu, bila je prisutna i pristupačna za svakog učenika.
Zahvaljujući učiteljici Tanji, naučila sam da se rad uvek isplati, da je najvažnije u životu kakav si čovek, da je strah od greške iracionalan, naučila sam da sa svakim problemom treba da se suočim strpljivo i analitički, i da uvek postoji rešenje, ma koliko bilo skriveno.
Prvobitno nam se određeni momenti na časovima čine kao sitnice, ali s vremenom shvatamo njihovu pravu vrednost. Zadovoljstvo mi je što i nakon završetka srednje škole i dalje učim od svojih profesora i imam prilike da sarađujem sa njima.
Hvala vam što ste me ohrabrivali onda kad sam se plašila, posustajala i odustajala. Prirodno mi je dolazilo da se izrazim kroz pisanu riječ, i hvala vam što ste mi bili podrška u tome – u pisanju predstave i postavljanje nje na scenu - što mi je ostao najdraži i najvažniji dio školovanja.
Uz Vas sam naučila da analiziram književna djela, i neiscrpno debatujem o njima, i da „uvijek čitam sa olovkom” - što i danas praktikujem.
Maloj Nini ste potvrdili da je znanje zaista moć, ali i sloboda. S ljubavlju, Nina
Fizika i matematika, mnogima teški predmeti, meni su bili najdraži, ali nisam od početka bila sigurna da je fizika za mene. U zadacima sam pravila greške i nisam dobijala baš sve petice. Da se ipak preorijentišem ka fizici bila je presudna moja profesorica – Nada Andrić, koja mi ju je predavala u novosadskoj gimnaziji „Jovan Jovanović Zmaj“.
Uvek sa savršeno urednom punđom, u belom mantilu, ozbiljna i odmerena, profesorica Nada je na prvi pogled izgledala strogo. Ali čim bi počela da nam predaje videlo se koliko voli svoj predmet i koliko želi da gradivo zaista razumemo.
Sećam se tog kontrolnog - sve zadatke sam znala, a dobila dvojku. Ispostavilo se da sam skoro svuda nešto pogrešila. Moj problem bio je brzanje – kada nešto znam, žurim da što pre uradim, jer mi lakši zadaci nisu izazovni. Tad nisam pogrešila jedino u najtežem zadatku – jedina u odeljenju uradila sam ga tačno. Bio je od onih koje sam volela – zagonetka koja treba da se odgonetne, a takvima sam posvećivala punu pažnju.
Na sreću, profesorica Nada je shvatala da fiziku znam mnogo više nego što ocene pokazuju. Već narednog časa, nakon te dvojke, dala mi je novi kontrolni. Tada sam dobila 5.
Ocene su mi bile bitne, ali najbitnije mi je tada bilo što me je profesorica videla i verovala u mene. Zato se danas bavim fizikom, a od nje sam naučila da mi bude važno da učenici i studenti razumeju suštinu gradiva.
Ne znam gde je danas moja profesorica. Te davne ’93-’97. bila je, ako me sećanje služi, u četrdesetim godinama, pa je danas sigurno u penziji. Ali volela bih da zna koliko je uticala na mene i koliko mi je značilo to što je verovala u mene i što je volela fiziku.
Top
Već dve nedelje unazad otvaram fioke prepune doživljaja, saveta i smeha. Razmišljam o tome koje je moje najvrednije iskustvo iz škole. Pokušavam da još jednom stavim sebe u školsku klupu, na onu poznatu drvenu stolicu, da osetim miris krede i čujem okretanje stranica u dnevniku. Ko je profesor, profesorka, učitelj ili učiteljica koji su na mene ostavili najveći trag? Koji je to gest koji ću pamtiti zauvek i zbog danas pišem ovaj tekst? Dok nervozno lupkam papučicom o uglačan parket shvatam da sam u problemu - nije moguće izdvojiti jednu osobu ili jedan događaj.
I dok razmišljam o svemu tome, osećam i da je jako važno da zaista ispadnem fer. Onda je možda prilika da postavim sebi jedno komplikovanije pitanje:”Ko sam zapravo ja?”
Ja sam duhovitost i dosetke svog profesora fizike. Ja sam strogoća svoje profesorke srpskog jezika. Pravičnost vedrog profesora matematike, i slobodan duh omiljene profesorke likovnog. Pomeram svoje granice zahvaljujući profesoru muzičke kulture. Vodi me osmeh moje razredne iz srednje škole, i posvećenost učenju naše drage biologičarke. I šta je onda zapravo fer?
Mislim da je na kraju krajeva najbolje reći prosto - hvala! Hvala na svim lekcijama. Hvala na upornosti. Hvala na savetima, strpljenju i svim diskusijama. Hvala na ilustracijama, tekstovima, tonovima i bojama. Hvala što sam danas ovo što jesam. Jer ja sam, a i svi mi, spoj svih važnih lekcija iz školske klupe.
Ponekad hvala uzimamo zdravo za gotovo. Nekada mislimo da se hvala podrazumeva. A tek ponekad imamo toliko neprocenjivih ... Pročitaj celu priču
Top
Bila je veoma strpljiva i posvećena, i u očima joj se videlo koliko voli taj instrument i koliko želi da svoje znanje podeli sa svim svojim đacima. Časovi su prolazili, a ja sam bivao sve srećniji i srećniji kada treba da krenem na čas klavira. Kod kuće sam vežbao, a onda na času upijao svaki savet koji mi je davala.
Došao je i mart, prvi lep dan nakon hladne zime, a ja veoma nestašan u tim godinama, jureći za loptom na iglalištu iza svoje zgrade sam pao i polomio prst na nozi. To je značilo da neću moći da idem u školu (čemu sam se radovao), ali isto tako ni na klavir, što me je činilo tužnim.
Nakon tri nedelje provedenih u stanu za gipsom na nozi, zazvonio je fiksni telefon. Pozvala nas je nastavnica Milica. Znajući da imam klavir u stanu, predložila je da me poseti sledećeg dana i da mi održi čas.
Sledećeg dana, ja sam bio spreman za čas a ona je zazvonila na vrata. Ušla je u stan, u ruci je držala moju omiljenu čokoladu sa lešnicima i rekla: „Kako je moj mali beli dečak?” Nakon toga smo se ispričali i održali najbolji čas klavira u mom životu.
Posle moje povrede, nastavnica mi je predavala još godinu dana, a onda mi je saopštila da se seli i da će neko drugi doći na njeno mesto. Danima sam bio veoma tužan jer sam bio svestan da niko neće moći da je zameni u putpunosti, i tako je i bilo.
Milice Striževski, hvala za ljubav prema muzici koju si mi prenela, hvala što si me posetila kada sam bio povređen, hvala za svaki savet, hvala za svaki čas. Hvala za sve.
Kada sam imao devet godina, upisao sam Muzičku školu „Živorad Grbić” u Valjevu. Iako sam u početku želeo da sviram gitaru, stari ... Pročitaj celu priču
Top
“Ne mogu naučiti nikoga ništa, mogu ih samo naterati da misle.” Rekao je Sokrat. “Nije do toga da sam toliko pametan, već do toga što ostajem sa problemima duže.” Rekao je Ajnštajn. Profesorka srpskog jezika i književnosti Prve beogradske gimnazije, Dragana Stojanovic pobrinula se da svaki njen djak provede bar malo vremena razmišljajući o onim pravim ljudskim i čovečnim vrednostima. “Mnogi zaboravljaju da je skola takodje i vaspitna ustanova.” Cesto bi pomenula u toku svojih predsvanja. Metode koje je koristila su zaista raznolike, kreativne i samo njoj svojstvene. Posmatravši sa strane to bi izgledalo kao jedan ukomponovani orkestar koji proizvodi harmoniju jako prijatnu za slušanje, gde slušalac prosto opčinjem lepotom melodije potpuno zaboravlja, zanemaruje i ne obraca paznju na slozenost, teški trud i dugogodišnje vezbanjerofesorke Dragane.
Mnogo vrednosti i poruka se moglo naučiti iz njenog ponasanja i ophodjenja, prosto zivela je ono sto predaje. Disciplinovanost, sirokoumnost, direktnost i hrabrost bi bile samo neke od tih vrednosti, cesto bi se za nju govorilo u skoli da je “naučnik medju umetnicima”. Uvek bi se pojavila na vreme na svojim casovima i odrzala bi svoju rec i dogovor sa djacima. Iako iza sebe stvara sliku jakog autoriteta sa neupitnim integritetom vrednog svakog postvanja bila bi uvek pristupacna i saslusala bi svaku djacku misao i perspektivu, pri cemu bi se vodila misaona diskusija sa ucenikom iz koje bi i ona i ucenik izasli bogatiji za jedno novo saznanje.
Priroda predmeta koji predaje predstavlja neiscrpnu riznicu poruka i znanja vrednih ucenja i primenjivanja u stavrnom zivotu.
Profesorka Dragana Stojanovic, profesorka Gaga :) ... Pročitaj celu priču
Top
Samo ću na kraju reći da smo do VIII razreda postali najsložnije odeljenje. I nešto što je kod nje isto bilo sjajno je to što književna dela nismo obrađivali šturo i suvoparno već smo poredili sa stvarnim životom, čak smo nekad i glumili, nešto kao mini pozorište na času. Jedna divna osoba i posvećen profesor!
Dobar profesor a loš čovek nikada ne ide jedno uz drugo. Smatram da profesorski poziv morate voleti a kad nešto ... Pročitaj celu priču
Top
Za mali put kroz Aziju i veliki kroz Srbiju odeljenja VII, a kasnije VIII2, zaslužna je razredna Vesna Stanojević, koja je osmislila ove kreativne, a i te kako poučne projekte, koje pamtimo i 15 godina kasnije.
Zahvaljujući Vesni, nastavnice i nastavnici matematike, geografije, istorije, tehničkog, srpskog i drugih predmeta ujedinili su se u adaptaciji nastavnog programa, tako što su naše odeljenje podelili po grupama (državama Azije u sedmom, a regionima Srbije u osmom razredu) i omogućili nam ne samo da učimo važne i zanimljive lekcije o svojim državama/regionima iz njihovih predmeta, već smo na samom kraju mogli i da predstavljamo svoje grupe – što smo tada mnogo naučili, i ludo smo se zabavljali, stekli uspomene koje i danas pamtimo, a školu upoznali na jedan nov i neobičan način.
Upravo ova naša „putovanja” oslikavaju trud, kreativnost, slojevitost i značaj Vesninog rada sa decom, a činjenica da je ona i dan-danas svima nama u prvim redovima podrške – gde god da nas je naveo put posle osnovne škole – govori o tome koliko je posvećena svim svojim đacima.
Vesna je, kao nastavnica matematike, uspevala da ovaj predmet čak i nama „društvenjacima” učini zanimljivim, a prirodne nauke uzbudljivim. Uz nju smo svi postali pametniji, vredniji i disciplinovaniji.
Ali, iznad svega, uz nju smo svi postali bolji.
Vesna nas nikada nije učila samo onome što nude udžbenici. Možda i nesvesno, pre svega nas je naučila važnosti zajednice i sloge, a onda i tome koliko je lepo u toj zajednici biti svoj.
U sedmom razredu celo naše odeljenje proputovalo je državama Azije, a u osmom smo obišli Srbiju uzduž i popreko! I ... Pročitaj celu priču
Top
Naša učiteljica Staljinka Zeremski iz Turije je odavno penzioner. Mada, i kao penzioner je dolazila u školu kao ... Pročitaj celu priču
Top
"Profesor je onaj kod kojeg se dosađuješ u školi, a naučnik je onaj koji budi interesovanje." U istom trenutku sam pomislio na mog nekadašnjeg profesora fizike Slobodana iz Desete gimnazije na Novom Beogradu, koja i nosi ime po našem naučniku Mihajlu Pupinu.
Niko od nas učenika u najosetljivijim tinejdžerskim godinama nije preterano mario za tu fiziku, logično, prevashodno zbog kompleksnosti materije, ali je profesor vrlo brzo dobio epitet "čoveka koji sve zna", od opšte i popularne kulture, sporta ili bilo koje teme koja se zapodene, a o fizici i nauci je izlišno i govoriti. Pravi naučenjak, kako je to Pupin govorio,sa prepoznatljivom sedom bradom, glasom radijskog spikera, digitronom i olovkom u prednjem džepu od košulje, Sloba (kako smo ga zvali) je bio nepokolebljiv u svojoj misiji da svakome usadi minimum znanja i beskompromisan po tom pitanju. Godinama kasnije i dalje se prepričavaju anegdote kada ga đaci zapitkuju pitanja samo da provere da li zna odgovor (nešto kao ChatGPT danas) i kako profesor slobodnom rukom crta savršen krug na tabli, a onda ga ipak malo popravi (isto slobodnom rukom), jer ipak nije bio dovoljno dobar krug.
Par godina nakon što sam završio srednju školu, sretao sam profesora u gradskom prevozu i u okolini škole i uvek je bio voljan da izdvoji vreme za kratak razgovor. Uvek sa osmehom i za rdjave fizičare (gde se u potpunosti svrstavam), profesor je harizmom i znanjem oplemenjivao svaki razgovor i u svima nama budio interesovanje za znanje, stoga me je pogodila vest od pre koju godinu da je dobri profesor, nažalost, preminuo, ali ono što je nama ostavio traje zauvek.
Hvala ti, Slobo.
Pre izvesnog vremena negde sam nabasao na misao: ... Pročitaj celu priču
Top
Završio sam osnovnu školu za učenike oštećenog vida Veljko Ramadanović u Zemunu. Potpuno sam slep. Dočuvala me. ... Pročitaj celu priču
Top
Influenser na putu mog odrastanja je bila profesorka Saška! Život, baš kao i književna dela, često nije banalan i ... Pročitaj celu priču
Top
Razredna, jedva čekam da postanete doktor medicinske fizike ❤️
Tvoje IV9
Kruševačka gimnazija čuva svoju tradiciju već skoro puna dva veka. Disciplina i otmenost koja je od samog početka ... Pročitaj celu priču
Top
I oduvek je to slovo R bilo veliko. Još od njenog prvog obraćanja – Sve loše što ste čuli, nije tačno. Sve dobro što ste čuli, nije tačno. Zajedno ćemo da prođemo i jedno i drugo i da gradimo NAŠU priču.
I odmah tu na početku više nije bilo važno ni dobro ni loše – samo ono ZAJEDNO. I već prvog dana to više nismo bili ti, ja ili oni, prispeli sa raznih str. Kaži. Ma nemoj da pričaš! Blese jedne, ali ste bar MOJE blese. I ljube izluftirane. I razgrejani margarini. I luftike.
Možda sam baš tada naučila ono što govorim svojim đacima – Nije mi bitno da li ćete naučiti sva značenja genitiva, koliko mi je važno kakvim ću ljudima mahati kada vas budem pratila sa stepenica škole. Možda sam baš tad naučila da njene rečenice žive u hiljadama nas i poželela to isto. Možda sam baš tad naučila šta smo jedni drugima u tako dragocenom trenutku života. I znam šta sam poželela.
I posle dvadeset godina, ona čuva naša pisma sa izveštajima iz studentskih dana. I dan danas postoji taj broj memorisan sa velikim R koji okrenemo kada nas pogodi pesma.
I ona se javi.
Naša Razredna. Dušanka Nikačević.
Prvo se čuje zvuk štikli. Cak. Cak. Lagano. Nikad previše žurno. Uvek onda kada treba. Zatim blag sporadičan zvuk ... Pročitaj celu priču
Top
Neki tragovi su ostali zauvek, neka sećanja nikad nece izbledeti...
U tim secanjima je i ona, Zlata Stanisic, moja uciteljica.
Zlata je jedina osoba koja me je tih dana razumela, docekala sirom rasirenih ruku dok su moja krila bila slomljena a snovi sruseni.
Zlata je jedina osećala moju bol i trudila se da mi vrati osmeh na lice.
Zlata je zasluzna za ovo sto sam danas i u kakvu sam osobu izrasla.
Srela sam je ponovo posle vise od 25 godina i tada mi je rekla:
" Znas za ovoliko godina karijere, dece koja su prosla kroz moj zivot, pismenih zadataka.. Tebe i tvoj pismeni zadatak o ratu nikad nisam zaboravila, znam ga i danas od reci do reci napamet".
Samo sam je cvrsto zagrlila i zaplakala u njenom narucju kao ono izgubljeno, osmogodisnje malo dete, dete Oluje.
Tog avgustovskog dana 95' kao osmogodišnja devojčica, sa majkom i sestrom na "izbeglica" od tog dana ... Pročitaj celu priču
Top
Nastavnik Davor je postepeno razvijao moju ljubav i posvećenost prema biologiji. Na svakom času kod njega imali smo priliku susresti se sa nekim potpuno neverovatnim kreacijama žive prirode. Činio je atmosferu ugodnom za rad. Uvdio se da nadje odgovor. Poštovao je svakog učenika jednako i cenio naša mišljenja.
Zahvaljujući nastavniku Davoru osvojila sam 3. mesto na republičkom takmićenju iz biologije održanom ove godine. Ostajao je duže na dodatnim časovima, prelistavao je udžbenike u slobodno vreme, slao mi dodatan materijal preko raspusta i dolazio subotom kako bi radio sa mnom. Pored svog zalaganja jako je bitno i to što on zna preneti znanje. Kad mi nešto nije bilo jasno objasnio bi mi na potpuno novi način i radio je to dokle god ne bih shvatila. Da sam ga treći put pitala za istu stvar on bi objasnio sa jednako truda kao i prvi put. Zahvaljujući njegovoj posvećenosti, znanju, snalaženju i ogromnoj inteligenciji ja sam razvila ljubav prema biologiji.
Hvala Vam, nastavniče, za svaki uložen minut u moje napredovanje.
U OŠ ,,Ivo Lola Ribar" u Somboru, koju sam završila ove godine, imala sam priliku sedeti na časovima mog ... Pročitaj celu priču
Top
Jedan trenutak mi je posebno ostao urezan u sećanju. Bio je kišan dan i svi smo došli u školu nervozni ali mesto da ostanemo u učionici, odvela nas je napolje, do male drvene kućice koju nismo nikad ranije primetili. Kiša je padala, ali ona se smeškala i rekla: „Ovo je naša skrivena učionica.“ Ušli smo unutra, a unutrašnjost je bila topla i puna knjiga. Spomenka nam je pričala kako svaka kišna kap ima svoju priču, i da ako zatvorimo oči, možemo da čujemo njihove tajne.
Tog dana smo učili o oblacima, kiši i prirodi, ali na način na koji nikad pre nismo doživeli. Učiteljica Spomenka je uvek nalazila način da i najobičniju stvar pretvori u čaroliju. Svaki put kad pada kiša, setim se tog dana i njene tajne učionice. Učila nas je da svet nije samo onakav kakav izgleda, već da u njemu uvek postoji nešto više, ako smo spremni da gledamo i slušamo.
Moja učiteljica se zove Spomenka, i ona je posebna na mnogo načina. Sećam se prvog dana kad sam je upoznala, imala je ... Pročitaj celu priču
Top
-Mama, mama, moram da ti objasnim koliko je važno da čitamo iz različitih izvora. Ispičaću ti i dokazaću ti da je to mnoooogo važno. – vikao je moj sin trčeći mi u zagrljaj posle prvog dana petog razreda.
Želela sam toliko toga da čujem, šta je bilo zanimljivo, šta je saznao, koje su bitne informacije podeljene, da li je dobio nove udžbenike, ali ne – od prvog dana izdvoji se jedna osoba koja oblikuje školarce, koja im daje krila, koja ih uči.
Sve što je tog dana čuo bilo je manje važno i ostalo zapisano u blokčić – podnestniku a on je oduševljen novim nastavnikom nastavljao ushićeno.
-Mama, kakav je danas dan, vreme?-
-Sunčano, sine, zar ne vidiš?- odgovorih pomalo zbunjeno.
-Eh, mama, da ti objasnim. Danas je nastavnik istorije nama dao zadatak da na papiriću napišemo kakvo je vreme a napisao je i on. Zatim je pokupio papiriće od nas, pročitao i na svima je pisalo da je sunčano. Onda nas je iznenadio kada ih je zgužvao i bacio u kantu za smeće a otvorio svoj papirić na kome je pisalo da je kišovito i oblačno. Ostali smo začuđeni a onda smo dobili obrazloženje - ako samo jedan papir pročitamo mi nećemo imati tačan podatak (jer to može biti neistina) a ako čitamo više o tome dobićemo preciznije informacije. Razumeš, mama? Moramo da čitamo i istražujemo neprestano.-
Ništa mi više nije bilo bitno da čujem šta je tog dana bilo u školi osim da je moj sin dobio nastavnika koji ume i želi da prenese deci prave vrednosti.
Dragi nastavniče, Aleksandre Todosijeviću, mnogo hvala!
Priča o pravim vrednostima ... Pročitaj celu priču
Top
Bila sam prva i jedina u vrticu koja je pocela da nosi naocare. Moja vaspitacica Klara koju smo svi obozavali je kada ... Pročitaj celu priču
Top
Moram priznati da nije bilo lako. Brzao sam i grešio na očiglednim stvarima a rešavao kompleksnije. Zoran je to brzo primetio i davao mi sve teže zadatke dok je ove lakše ostavljao za kasnije i tako me naterao da više razmišljam u datom trenutku i fokusiram se bolje. A ono najbolje, učitelj Zoran je bio i ostao - dete. Znao je da je u igri ključ i budno je nakon časova bdio nad nama dok se igramo neumorno na školskom igralištu. Znao je takođe da kaže jasno i glasno "Kući" jer deca trebaju roditelje a i roditelji trebaju svoju decu. Te godine nisam proveo u školi, te godine je škola bila i moj drugi dom, i drago mi je da se kroz sećanja tu uvek mogu vratiti. Hvala ti puno učitelju Zorane.
Čovekovo odrastanje je proces. U tom procesu imamo mnogo puteva, raskrsnica i slepih ulica. Imao sam tu sreću da na ... Pročitaj celu priču
Top
Danković, ili samo Msje, kako smo ga zvali, bio je na prvom mestu veliki gospodin. Uvek u
odelu, najčešće sivom, beloj košulji, pravih leđa, duguljastog lica koje su krasili mali brkovi, kao
upečatljiv modni detalj. Ali, njegovo gospodstvo nije bilo samo u pojavi, već mnogo više u
ponašanju, u stavu prema nama, svojim đacima, u odmerenim i uzdržanim reakcijama čak i kada
ga vidno iznerviramo, nikada povišen ton, i nikada ružna reč. Njegovi časovi nisu bili samo
časovi tog jezika, već i časovi iz kulture i istorije Francuske, dopunjeni njegovim ličnim
iskustvima sa putovanja u Pariz i druge gradove te zemlje. Činilo nam se, tada, ako nikada ne
odemo u tu zemlju, uzalud smo živeli.
Zvanično je bio mrgud, ali izrazito duhovit. Smejao se retko, nikada glasno, tek blagi
smešak ispod brkova. Ali, voleo je naš smeh kada su se dešavale neke komične situacije, činilo se
da istinski uživa. Na jednom času dao mi je da prevedem stranicu iz romana „Jadnici“ Viktora
Igoa. Mučila sam se s jednom rečenicom na pola strane, i onda rešila da bukvalno prevedem, tako
da je ispalo da je grof pojeo princa. Naravno, smejao se čitav razred, što mi je i bio cilj, i njemu je
zaigrao osmeh na licu, ali kratko i brzo se uozbiljio, kao po običaju. Počela je igra. U kojoj ja
navodno ne znam da nije moguće da grof pojede princa, u kojoj on nastoji da me kroz
komplikovanu rečenicu navede na pravi put, znajući dobro da rešenje znam, ali glumim, zato što
želim da se zabavim, a on protiv takve zabave nema ništa, naprotiv, i on uživa u njoj jednako kao
i mi. Prvi je popustio i pitao me: A da nisu ta dvojica samo večerali zajedno?
U francuski jezik zaljubila sam se zahvaljujući mom profesoru u gimnaziji. ... Pročitaj celu priču
Top
Zimski raspust mi je protekao uz četiri toma romana i preko 2000 stranica. Na početku polugođa sam joj se javio i svečano objavio da sam, konačno, pročitao. Na kraju me je zagrlila, poljubila i skoro pa zahvalila.
Verujem da ćemo je svi pamtiti po rečenici koju je često znala da izgovori: Devojku ne smeš ni cvetom da udariš.
To je bila moja razredna Jelena Mirković.
Napustila nas je ubrzo pošto smo maturirali.
Moja razredna u VI beogradskoj gimnaziji predavala je srpski jezik. ... Pročitaj celu priču