Trendovi na mrežama u 2023: Neka bude stvarno i ljudski

Publika i korisnici mreža žele da vide stvarne, ljudske situacije, autentičnost, a to je za decu najvažnije. U godini koja sledi, stručnjaci predviđaju da će upravo ljudski pristup, bez foliranja, biti najveći trend.

 

Društveni mediji se kreću brzinom sprintera. Stalno evoluirajući, rastrzani su između zahteva i očekivanja svojih korisnika. Zanimljivo je, na primer, da generacija Z sve više traži takozvane nebinarne proizvode, one koji uopšte nisu ograničeni ni na jedan pol.

 

Stručnjaci za tehnološke generacije i društvene mreže predviđaju da će klinci u 2k23. godini zahtevati veće promene na mrežama, a posebno one koje se odnose na ljudski pristup.

 

Evo četiri trenda za ovu godinu na mrežama:

 

  1. Autentičnost

Jedna od najčešće korišćenih reči na društvenim medijima je autentičnost, super moć koja stoji iza Instagrama. Povećan cinizam mladih, autentični sadržaji, postovi koji se dele u realnom vremenu, ličnosti i tela sa kojima se korisnici društvenih medija mogu poistovetiti, postaće ne samo očekivanje već i zahtev.

Uz popularnost TikToka i Instagrama, publika pokazuje svoju sklonost ka sadržaju koji izbegava uglađene profile i korist trenutne, istinite dokumentacije. Ova preferencija će se i dalje odražavati u estetici koju vidimo na Instagramu, pošto fotografije uz blic i i fotke bez filtera dobijaju na snazi, a fotografija svakodnevnog života imaju prednost u odnosu na tradicionalni „insta“ sadržaj.

Live prenos na društvenim medijima je konkretan primer formata koji će nastaviti da raste 2023.

 

  1. TikTok...još bolji

TikTok teško da je novi igrač na tržištu, ali to ga ne sprečava da obara rekorde. Na početku ismevana kao aplikacija za ples, aplikacija danas ima silu od 30,8 miliona korisnika koji traže da TikTok kao premisu usvoji zabavu, a ne reklamu.

 

  1. Interakcija

Društvene platforme uvode nove načine da stvore dvosmeran dijalog sa svojim pratiocima. Novi alati predstavljaju savršenu priliku za izgradnju i negovanje stvarnih odnosa među korisnicima ,a uvođenje redovnih sesija pitanja i odgovora u story, na primer, odličan je način da se klinci međusobno čuju, ali i da iskažu svoje mišljenje. 

 

  1. Ljudski pristup

Sve emocije su realne, bez obzira da li su inicirane situacijama ili stresorima iz digitalnog ili nedigitalnog okruženja. “Funkcija emocija je komunikacija, odnosno prenošenje poruka do onog kome je poruka nošena emocijom i upućena. Izražavajući emocije, ljudi prenose poruku kako se osećaju, šta nameravaju da urade i šta očekuju od ostalih. S druge strane, ljudi prepoznaju tuđe emocionalne izraze i tako se pripremaju i odlučuju kako će se ponašati”, kaže psihološkinja Ana Mirković.

 

Kako se krećemo u 2023., poruka platformi i korisnika biće sve glasnija: neka bude stvarno i ljudski!