Top lista alata uz pomoć kojih deca uče programiranje igrica

21.martTOP LISTA

1. Skreč (eng. Scratch)

Skreč je nastao 2003. godine u laboratoriji za medije poznatog univerziteta MIT (Massachusetts Institute of Technology) sa glavnom idejom da pomogne deci uzrasta od osam i više godina da nauče da programiraju. Skreč omogućava korisnicima da programiraju svoje interaktivne priče i igre sa animiranim sadržajem. Veb lokacija ovog alata sadrži materijale za podršku, sadržaj koji je kreirao korisnik i uzorak koda koji će vam pomoći da počnete.




2. Alice

Alice je jedan od najpoznatijih i najčešće korišćenih alata za proučavanje programiranja. Stvoren je sa ciljem da se što više ljudi uključi u učenje programiranja. Koristi se u raznim institucijama širom sveta, od osnovnih i srednjih škola do univerziteta. Ideja autora je bila da izbegne uobičajeni pristup programiranju tako što bi uloga programera bila više nalik ulozi reditelja nekog filma ili video igrice. Alice je, 3D programsko okruženje koje omogućava kreiranje animacije kojom se priča neka priča, igranje interaktivne igre, ili videa koji može da se deli na Internetu. Alice3 je besplatno nastavno sredstvo, dizajniran da bude prvi korak u učenju objektno-orijentisanog programiranja.



3. Turtle Academy - Logo

Logo je jednostavan programski jezik dizajniran za obrazovna okruženja. U svojoj najosnovnijoj verziji, korisnici kontrolišu "kornjaču" na ekranu sa komandama zasnovanim na engleskom jeziku koje govore kornjači da se kreće napred ili nazad i skreće desno ili levo. Logo je dovoljno jednostavan za decu, ali i dovoljno složen za ozbiljnije programere.