Gen Z nije imuna na dezinformacije: Ko pomaže zumerima?

Čini nam se da su digitalni urođenici neotporni na dezinformacije, ali to nije tačno. Ko je TikTokerka Džuls Terpak koju zumeri obožavaju?

 

Platforme društvenih medija su mesta gde većina pripadnika generacije Z dobija vesti. Izveštaj Rojters instituta sa Oksfordskog univerziteta pokazao je da mladi ljudi uglavnom konzumiraju vesti pasivno ili kao ispunjavanje vremena dok se kreću kroz društvene mreže.

Nažalost, dezinformacije su prisutne i na platformama. One šire političke zavere i lažne informacije o klimatskim promenama, verovanjima o ravnoj zemlji i propagandi protiv vakcinacije. Nije iznenađujuće da su teorije zavere o koronavirusu našle dom u aplikacijama društvenih medija.

 

Problem nije samo u dezinformacijama. Kako se ispostavilo, iako fluidno koriste društvene medije, zumeri imaju problem da razlikuju činjenice od fikcije. Ipak, klinci imaju i na mrežama “glas razuma”. Trenutno jedna od od najpopularnijih TikTokerki Džuls Terpak drži svoje vršnjake iz generacije Z - informisanima.

“Odrasli smo ismevajući naše roditelji i bake i deke koji padaju na spamove, ali svakog dana vidim mlade ljude kako padaju na lažne priče koje mogu da promene njihov ceo pogled na svet“, kaže Džuls u TikTok video snimku o dezinformacijama.

Terpak često koristi sirove komentare na svom TikTok nalogu. Njen cilj je da podseti pripadnike generacije Z da su, baš kao i njihovi bejbi bumer roditelj koji nisu odrasli uz internet, podjednako podložni internetskim poluistinama i lažima.

Terpak je među rastućim kontingentom TikTokera i organizacija koje pokušavaju da pomognu mladim ljudima da preseku buku i pronađu istinu na društvenim mrežama.

“Dezinformacije su bez sumnje jedno od najvećih problema našeg vremena za mlade koji pokušavaju da razumeju svet i kako da se kreću u životu. Bilo da se radi o proveri da li je izjava tačna ili da li je ono što ste upravo gledali čak iz ovog vremenskog perioda, mladi ljudi moraju da reaguju i da misle” - kaže Džuls.

Odrastajući na mreži, mlađe generacije često mogu da se osete imunima na dezinformacije, sugeriše Terpak.

 

TikTok je postao jedna od platformi društvenih medija koju najčešće posećuju mladi ljudi, kao i primarni izvor vesti za neke od njih. To takođe znači da pošto mnogi zumeri dobijaju vesti na TikToku, oni ne proveravaju uvek činjenice u kratkim video zapisima i tako ostaju podložni dezinformacijama. Zato je na nama da klince odmalena učimo da razdvoje pravu od lažne vesti, a to ćemo postići pitanjima koja podstiču logičko razmišljanje i istraživanje. A uvek upomoć možete da pozovete i Džuls.