Zašto je Tik Tok sjajan alat za kreativnost mladih?

9.novembar DIGITALNI RODITELJI

TikTok je najpopularnija aplikacija među mladima danas i skinuta je 2 milijarde puta do sada, a ima čak 850 miliona aktivnih korisnika. Moto ove društvene mreže je Inspire Creativity and Bring Joy (Podstakni kreativnost i donesi radost), a nijedno iskustvo nije slično onom koje ima neko drugi pošto se ne zasniva na demografskim karakteristikama već na interesovanjima korisnika.



Šta to TikTok čini različitim?

● Neobičan pristup sadržaju - nije neophodno proizvesti nešto sasvim novo i neobično već se ohrabruje remake odnosno kopiranje izazova. To dozvoljava da svako napravi svoju verziju nekog izazova i podstiče osećanje da nije neophodno da stvorimo nešto neobično već da budemo to što jesmo.
● Najveći broj videa nastaje u privatnim okruženjima osobe bez nastojanja da se okolina ulepša što daje veliki osećaj opuštenosti. Upravo to je tako izdvojilo ovu društvenu mrežu jer se čini kao da tu niko nema ambiciju da bude savršen, već naprotiv da bude ono što jeste, i da se dobro zabavi.
● Moguće je napraviti video od 15 ili 60 sekundi uz dodavanje muzike, filtera, GIF-ova ili odgovoriti na neki od trenutno popularnih izazova koje možete da uradite sami (poput nekog plesa uz popularnu pesmu) ili nekih koje možete da napravite sa prijateljima i porodicom.
● TikTok kreira trendove koji kasnije postaju poznati širom sveta - na primer tu je pesma “Old Town Road” postala toliko popularna, a ne na YouTube kanalu, Spotifaju ili radiju.
● Ova društvena mreža u većoj meri je koncentrisana na sadržaj po sebi i njegov kvalitet nego na brojke
● Video često prikazuje i “problem” i “rešenje” pa samim tim podstiče mlade na kreativne obrte u 15 ili 60 sekundi koliko traje video
● Tik Tok smanjuje generacijski jaz jer su tu sve ideje i kreativnosti dobrodošle

Tik Tok brojke

● 29% korisnika ima od 20-29 godina
● To je najviše instalirana aplikacija na App Store-u
● Na TikTok-u korisnici provode 53 minuta dnevno
● Korisnici otvaraju ovu aplikaciju oko 8 puta svakog dana

Kako Tik Tok utiče na kreativnost mladih?

Za kreativnost je ponekad dovoljno samo nekoliko elemenata, a TikTok nudi mnogo više od toga, jer video koji tamo kreiramo može da ima razlitčite filtere, emotikone, fontove slova, a deo svega toga može da bude i najnovija muzika različitih izvođača. Tu su i različite template mogućnosti, gifovi, opcije za duet video, kao i lajv striming.
Sa svim tim opcijama mogućnosti za kreativnost su neograničene, bilo da mladi samo pevaju uz omiljenu pesmu, isprobavaju novu odeću, prikazuju svoj omiljeni hobi ili prave šaljive video klipove. Najbolji način za korišćenje punog potencijala ove platforme je stalno istraživanje i rekreiranje novih sadržaja, kao i kombinovanje dostupnih elemenata, što je sjajna prilika za neke nove ideje i dodatno razvijanje talenata koje imamo, ali i sticanje novih veština poput video editovanja.

Kako roditelji mogu da budu deo Tik Tok sveta

Sjajna stvar kod ove društvene mreže je što tu ima mesta za sve koji žele da podele nešto zanimljivo i autentično, pa i roditelji mogu da budu deo cele priče, zabave se ali se i dodatno povežu sa interesovanjima svoje dece.
Evo nekoliko predloga:
● Napravite Tik Tok video i zamolite decu da daju svoje komentare i kažu šta bi oni promenili ili poboljšali
● Napravite porodični izazov i kreirajte seriju videa koji će vam doneti mnogo zabave dok ih kreirate ali i kada ih budete gledali
● Napravite TikTok video duet sa svojim detetom koristeći templejt i uživajte u celom procesu, od odabira fontova do muzike koja će pratiti vaše malo umetničko delo
● Zajedno istražite popularne video klipove i komentarišite šta vam se tu dopada, a šta ne
● Ako vaše dete priprema novi TikTok video pitajte možete li nekako da pomognete i učestvujete u tome kako bi sve bilo još zabavnije

Tik Tok kreativnost i pitanje umetnosti

Društvene mreže su nas podstakle da drugačije razmišljamo o umetnosti i njenim formama, pa iako video klipovi na ovoj društvenoj mreži nekome mogu da deluju kao nezanimljiv sadržaj koji uopšte ne može da se nazove umetnošću, moguće je pogledati stvari i iz ugla kreativnosti gde sav taj sadržaj predstavlja pravo bogatstvo ideja i inspiracije.
Da bi nastao video na ovoj mreži neophodno je da budemo kreativni, da se opustimo i budemo to što jesmo bilo da smo roditelji ili deca, a ono što stvaramo zaista jesu mala umetnička dela u neobičnom obliku, digitalnom, kratkom i zabavnom. Zato bi ceo taj prostor trebalo posmatrati kao priliku za nešto novo i kao mogućnost za učenje ali i zabavu u kojoj ima mesta za celu porodicu.