Tri R za gen Z

Trenutno jedan od najpopularnijih trendova na Instagramu je 3R: Reduce, Reuse, Recycle (smanji, ponovo upotrebi, recikliraj). Gen Z je generacija koja će možda sačuvati planetu od propadanja.

 

Stanje zdravlja naše planete, prema izveštaju Ujedinjenih nacija o klimatskim promenama, otišlo je u “crveno”. A slogan generacije Z „smanji, ponovo upotrebi, recikliraj“ ne podnosi strašne vesti. Ako će neko i spasiti svet, to će biti lepota generacije koju još nazivaju i ZeroWaste - nulta tolerancija na otpad.

Kada je u pitanju održivost, generacija Z deli zajedničku karakteristiku – oni iskreno i istinski brinu o zaštiti životne sredine. Svesni uticaja klimatskih promena na zemlju, spremni su da prilagode svoje ponašanje da bi postigli više održivog načina života i obezbedili budući integritet planete. Kada je u pitanju kupovina, zumeri izuzetno cene održivost u svim aspektima života. Ne samo da su strastveni prema svojoj planeti i spremni da deluju, takođe su vrlo jasni u namerama da izraze svoju zabinutost i podignu glas kad je potrebno.

Jedan od načina da taj plan sprovedu u delo je kroz 3R upravljanja otpadom: Reduce, Reuse, Recycle (smanji, ponovo koristi, recikliraj), dvomilionski pokret na Instagramu.

Smanjiti znači smanjiti količinu smeća koje generišemo.

 

Ponovna upotreba znači pronalaženje novih načina za korišćenje stvari koje bi inače bile bačene.

Reciklirati znači pretvoriti nešto staro i beskorisno u nešto novo i korisno.

Znamo da tinejdžeri i mladi imaju tendenciju da veoma brinu o svom izgledu. Odeća je, u suštini, savršeno sredstvo da njihova ličnost zablista, a možda i da pokažu svoje fizičke kvalitete. Kad smo mi bili mladi, jednostavno, prioritet nam je bio da nosimo modernu odeću i da ne štrčimo. Danas klinci fokus stavljaju ne na krajnji proizvod, nego na način na koji je odeća uopšte obrađena. Oni vrlo dobro znaju da brendovi takozvane brze mode troše tone vode i materijala i eksploatišu radnike. Zato je čest slučaj da zumeri, a sve češće i milenijalci, jednostavno bojkotuju kompanije koje zagađuju i biraju održive proizvođače.

Zato vade vašu garderobu iz plakara, zato recikliraju, zato se trude da gde god je moguće smanje količinu smeća.

Zato su zumeri za čistu desetku jer im je tolerancija na otpad - nula.