Tehnologija u 2022: Popularni trendovi u učenju
Svet obrazovanja je doživeo tektonske promene poslednjih godina zbog širokog spektra faktora uključujući COVID-19, tehnološki napredak i promene opcija i prioriteta. Zbog tih okolnosti, roditelji i đaci imaju baš težak zadatak da se zadrži na temi dok imaju osećaj da im vreme kao pesak curi niz prste.
Danas dajemo uvid u najpopularnije trendove u obrazovanju u 2022. godini - od analitike učenja do veštačke inteligencije i socijalno-emocionalnog učenja.
STEM i STEAM obrazovanje
STEM (nauka, tehnologija, inženjerstvo i matematika) je trenutno svetski prioritet na listi učenja. STEM zanimanja rastu za 17%, dok ostala zanimanja rastu samo 9,8%. Više od rastućeg polja posla, STEM pomaže u izgradnji važnih “mekih” veština kao što su kreativno rešavanje problema i kritičko razmišljanje.
Iako je razvijen 2006. godine, STEAM (nauka i tehnologija, interpretirano kroz inženjerstvo i umetnost, sve zasnovano na matematičkim elementima) zabeležio je snažan rast u poslednjih nekoliko godina koji će se nastaviti i ove godine. Umesto da se fokusira na svaku veštinu pojedinačno, STEAM je više fleksibilan i naglašava odnose između različitih subjekata kako bi ih učinio pristupačnijim. Takođe uključuje više umetnosti i kreativnosti da inspiriše i motiviše klince na učenje.
Kreativnost
Roditelji, nastavnici i poslodavci vide kreativnost kao jednu od najvažnijih mekih veština koje učenici treba da razviju, ali kreativnost često može izgledati apstraktno, teško se uči i još teže meri. Kreativni fokus je uparen sa korišćenjem tehnologije kao transformativnog alata kao što je pravljenje multimedijalnih prezentacija ili sprovođenje istraživanja.
SEL (Socijalno-emocionalno učenje)
Iako se ime pokazalo nepopularnim, mnoge veštine koje se podučavaju u socijalno-emocionalnom učenju veoma su popularne. „Socijalno-emocionalno učenje (SEL) je proces razvoja samosvesti, samokontrole i međuljudskih veština koje su od vitalnog značaja za uspeh u školi, na poslu i u životu“, navodi Komitet za decu. Pokazalo se da povećava akademsko postignuće i smanjuje stope napuštanja.
VR (Veštačka inteligencija)
Lako je reći „veštačka inteligencija“ i odmah u glavi kreirati kadrove robota koji sipaju” informacije u glavice naših klinaca. Međutim, veštačka inteligencija stvara personalizovano i dinamičnije učenje. Prema The Journal, rešenja zasnovana na veštačkoj inteligenciji mogu analizirati prethodne istorije učenja učenika, identifikovati slabosti i ponuditi kurseve koji su najprikladniji za poboljšanje, pružajući nove mogućnosti za personalizovano iskustvo učenja.“
Veštačka inteligencija je tu da ostane jer Global Market Insights Inc. očekuje da će VR industrija rasti 40% do 2027. godine“.
Globalno učenje
Učenici postaju sve svesniji pitanja i kultura izvan svojih lokalnih i nacionalnih zajednica. Njihova svest dobija dodatno ubrzanje time što internet ruši komunikacione barijere. Klinci danas postaju aktivni i pažljivi globalni građani, ispituju sopstvene vrednosti učeći i raspravljajući o dilemama sa kojima se suočavaju u svakodnevnom životu u zajednicama izvan njihove.
Još jedna globalna lekcija za mlađe učenike je aktivnost poređenja u kojoj uče o književnosti i narodnim pričama iz celog sveta kako bi bolje razumeli vrednosti kulture.
Ovo je samo nekoliko primera globalnih aktivnosti učenja koje poboljšavaju veštine kritičkog mišljenja i izgrađuju svesne i saosećajne građane sveta.
I, ne zaboravimo: sve potiče iz kuće. Razgovorom, ličnim primerom, podsticajnom atmosferom i davanjem slobode izbora i razmišljanja, naši klinci sutra postaju najbolji digitalni građani sveta.