Tajni jezik tinejdžera: Akronimi teksta i društvenih mreža

Prema istraživačkom centru Pev, 88% tinejdžera ima pristup mobilnom telefonu ili pametnom telefonu, a 90% njih koristi telefone za slanje poruka. Prosečan tinejdžer pošalje i primi 30 tekstualnih poruka svakog dana.

 

Da li tekstualne poruke utiču na pismenost tinejdžera?

Prema istraživanju, izgleda da slanje tekstualnih poruka nema značajan uticaj (negativan ili pozitivan) na pismenost kod adolescenata. Tip čitanja koji se obično obavlja tokom razmene tekstualnih poruka previše se razlikuje od tradicionalnog čitanja da bi promenio opšti nivo pismenosti.

Ako ste ikada bacili pogled na prepiske vašeg tinejdžera ili ste videli kako ćaskaju na društvenim mrežama, postoji velika šansa da je bilo trenutaka kada niste imali pojma o čemu pričaju. Akronimi i skraćenice društvenih medija predstavljaju čitav nov jezik i način komunikacije.

Ali važno je naučiti šta neki od tih akronima znače. Praćenje aktivnosti vašeg tinejdžera na mreži neće biti od pomoći ako ne možete da razumete šta govori. Iako ne želite da špijunirate svog tinejdžera, važno je da budete u toku sa društvenim medijima i aktivnostima na pametnom telefonu.

Društveni mediji i akronimi za slanje poruka najčešće su bezopasni, ali ponekad mogu ukazivati na crvene zastavice.

 

Evo najčešćih:

ATM: Trenutno

BTW: Usput

DM: Direktna poruka

DVBH: Ne brini, budi srećan

F2F ili FTF: licem u lice

FOMO: Strah od propuštanja informacija, dešavanja…

GG: Dobra igra

H8: Mržnja

L8: Kasno

LSR: Gubitnik

NP: Nema problema

OMG: O moj bože

PAW: Roditelji gledaju

PPL: Ljudi

QQ: Plakanje (Ova skraćenica stvara emotikon u tekstu; često se koristi sarkastično ili kao deo razgovora tokom video igrica.)

WTF: Šta dođavola

FB - Facebook

IG - Instagram

GTG - Moram da idem

 

Spisak je poduži, pa ga prostudirajte detaljno, a možete da zamolite i dete da vas edukuje. To je super jer mu se na taj način približavate i može mnogo da vam olakša komunikaciju kad klince uhvate tinejdžerske bubice i ne žele da komuniciraju “normalnim” jezikom.