Sedam vrsta društvenih medija

Društveni mediji olakšavaju razmenu ideja, misli i informacija kroz izgradnju virtuelnih mreža i zajednica. Najveće društvene mreže uključuju Facebook, Instagram, Twitter, YouTube i, među klincima najpopularniji, TikTok. Hajde da naše klince odvedemo korak dalje i naučimo ih koje su vrste društvenih medija i čemu služe.

 

Društveni mediji su nastali kao način interakcije sa prijateljima i porodicom, ali su ih kasnije usvojile i kompanije i forme koje su htele da iskoriste popularnu novu metodu komunikacije da dopru do kupaca. Moć društvenih medija je mogućnost povezivanja i deljenja informacija sa bilo kim na Zemlji ili sa mnogo ljudi istovremeno. Društveni mediji nam omogućavaju da delimo video, foto ili tekst u različitim formatima. Glavni faktor koji razlikuje različite tipove društvenih medija je vrsta sadržaja.

 

  1. Društvene mreže
  2. Deljenje fotografija i slika
  3. Deljenje video sadržaja
  4. Deljenje audio sadržaja
  5. Streaming
  6. Forumi za diskusiju
  7. Blogovi

 

Postoji još vrsta, naravno, ali naša deca koriste uglavnom ove platforme. Globalni statistički izveštaj za april 2022. otkrio je da na planeti egzistira 4,65 milijardi korisnika društvenih medija. To je 58,7% globalne populacije, od kojih mnogi koriste društvene medije kao primaran izvor informacija. YouTube je bio najpopularnija platforma, sa 89% dece koja ga koristi. U međuvremenu, klinci su se prebacili na TikTok, trenutno najpolularniju platformu među mladima.

Od vesti (i dezinformacija) preko saveta o načinu života, do donošenja odluka o kupovini proizvoda, korisnici društvenih medija mogu da prikupe sve informacije koje su im potrebne, a da nikada ne napuste svoju platformu po izboru.

 

Angažovanje sa društvenim medijima može imati pozitivne i negativne efekte na decu, ali je svakako važno za emocionalnu podršku, izgradnju zajednice i samoizražavanje među adolescentima. Ali, vrlo treba da razmotrimo potencijalno štetne uticaje korišćenja interneta uopšte i posebno prekomerne upotrebe društvenih medija na mlade ljude, posebno one koji su ranjivi i da učinimo sve da ih zaštitimo.