Najbolji mentalni feed na mrežama

Pomaganje deci da razviju otpornost na negativna iskustva na mreži odličan je način da ih zaštitite. Deca se sreću i sa rizicima i sa prilikama na mreži, a njihova sposobnost samoregulacije, upotrebe medija i izbegavanja negativnih efekata čini razliku između doživljavanja korisnih ili štetnih ishoda.

 

Roditeljstvo koje podržava i omogućava, koje decu podstiču da koriste internet i pokazuje kako da to rade bezbedno, jedan je od ključnih faktora u razvoju digitalne otpornosti dece. Razvijanje dečjih digitalnih veština i proaktivno angažovanje na mreži takođe im može pomoći da iskoriste mogućnosti i izbegnu rizike na mreži. Umesto da pričamo o „vremenu ispred ekrana“, s klincima treba da razgovaramo o aktivnostima na uređaju - da li su prilagođene razvoju, da li poboljšavaju raspoloženje i da li su edukativne, kažu psiholozi.

 

Ograničavanje dečjeg vremena na internetu bilo je „brzo rešenje“ za roditelje koji su zabrinuti zbog negativnih efekata korišćenja interneta, ali dokazi sugerišu da to nije ispravan pristup. Ograničavanje pristupa dece sadržaju neprikladnom za uzrast, na primer korišćenjem alata kao što je roditeljska kontrola, može smanjiti njihovu izloženost riziku. Takođe je važno da se uverite da onlajn angažovanje dece ne ometa druge važne aspekte njihovog života, kao što su spavanje, igranje, druženje van mreže i fizičku aktivnost.

 

Kako da napravite pozitivan “mentalni feed” za vaše dete - predlažemo vamnekoliko super tema za diskusiju sa detetom:

 

  1.  Istražite pozitivne aktivnosti na mreži

Počnite tako što ćete pitati svoju decu šta misle da su pozitivni načini da provedu vreme na mreži (i zašto). Da biste ih pokrenuli, možete ih pitati o veb lokacijama, aplikacijama ili video snimcima koji su ih nečemu naučili ili im pomogli da se osećaju motivisano, inspirisano ili povezano sa sadržajem ili prijateljima.

 

  1.  Šta čini sadržaj „nezdravim“?

Zatim ih pitajte šta smatraju manje pozitivnim aktivnostima na mreži?. Ovo je sjajan trenutak da razgovaramo o određenim platformama, aplikacijama i veb lokacijama, ali i o određenim sadržajima. Pitajte ih da razmisle o video sadržajima koji ih interesuju: za koje vrste video zapisa smatraju da je vreme pametno iskorišćeno, a za koje ne.

 

  1.  Radite zajedno da biste stvorili ravnotežu

Na kraju, pitajte klince zašto misle da je važno pronaći ravnotežu u njihovim digitalnim aktivnostima. Ako misle da provode mnogo vremena uz sadržaj koji nije prikladan za njihov uzrast, osmislite ideje za sadržaje u kojima se mogu osećati dobro i pomozite im da im daju prioritet.

 

I još nešto:

  • Uravnoteženo korišćenje digitalnih uređaja podrzumeva odnos između kvaliteta i kvantiteta vremena.
  • Možete biti moćna sila u pomaganju svojoj deci da stvore zdrave navike. Razmislite o promenama koje biste želeli da unesete u sopstveno ponašanje da biste modelirali navike koje želite da vidite kod svoje dece.
  • Postavljanje nefleksibilnih vremenskih ograničenja na uređaje može otežati situaciju kako vaša deca budu rasla. Pokušajte da im pomognete da postanu svesni svojih sklonosti da bi mogli sami da donose pametne odluke.
  • Koristite tehnologiju da naučite nešto novo

 

Kao porodica, postavite nedeljni izazov da svakodnevno koristite tehnologiju da naučite nešto novo što možete da podelite. Možda je to činjenica o planeti, neke retke trivije o filmu koji svi volite, ili o istoriji grada. Na kraju nedelje razgovarajte o tome šta ste naučili i videćete koliko pozitivnih razmišljanja i emocija dete ispoljava.

 

I znajte, šta važi za ljude, važi i za net: kako zračiš, tako privlačiš. Zračite pozitivno, optimistično i sigurno u sebe i gledajte kako vaši klinci rastu u digitalnom svetu baš takvi.