Mini-Milenijalci: Male Alfe, budućnost marketinga
Šta je zajedničko drvenim igračkama u skandinavskom stilu, organskoj odeći za bebe i dečjim organskim grickalicama? Milenijalci. I njihova deca!
Ako su brendovi naučili nešto o Milenijalcima, onda je to da oni žele samo najbolje za svoju decu. Alfe su na putu da postane najveća generacija u istoriji. A prema Marku Mekrindlu, australijskom istraživaču koji je skovao termin, Alfe će takođe postati generacija sa najvećom potrošačkom moći u istoriji. Ključ budućeg uspeha brendova, dakle, leži u njihovoj lojalnosti.
Hajde da upoznamo “male milenijalce”, kako se zove Generacija Alfa, deca rođena između 2011. i 2025. godine.
Da bi se nešto više naučilo oo generaciji Alfa, njihovoj vezi sa milenijalcima i šta marketing znači za brendove koji se nadaju da će pridobiti njihovu naklonost treba poslušati struku. U ovom slučaju, to je asistent profesora marketinga Heder Dreč.
Šta mi do sada znamo o generaciji Alfa?
Oni su i dalje deca, pa se o njima ne može baš mnogo toga reći. Ali ono što znamo je da su neraskidivo vezani za svoje roditelje milenijalce zbog čega se često nazivaju "mini milenijalcima" ili sličnim nadimcima. Kao roditelji kojima je zdravlje veoma bitno, Milenijalci ulažu velike napore da saznaju što više informacija o proizvodima kojima izlažu svoju decu. Od igračaka preko hrane, garderobe, do proizvoda za negu oni žele da znaju koji proizvodi su najbolji za njihovu decu i biraju samo najbezbednije, najčistije i najkvalitetnije. Baš zbog toga što vode računa koji proizvodi ulaze u kuću, oni su ti koji kontrolišu kojim je proizvodima izložena generacija Alfa. U tom smislu možemo reći da će generacija Alfa imadi slične sklonosti jer je to sve ono što oni znaju.
Generacija Alfa naviknuta je na veliku ljubav roditelja. Roditelji Milenijalci pokušavaju da daju sve od sebe i pruže deci samo najbolje. Generacija Alfa to prihvata. Naviknuti su na to da su okruženi samo najboljim brendovima i proizvodima. I već možemo videti kako to na njih utiče. Ova deca su svesnija lažnih brendova i konkurenata i skloniji su da izaberu kvalitetnije brendove, lidere na tržištu i prve pokretače unutar kategorije proizvoda.
Takođe znamo da su male Alfe veoma povezane. Oni su više ispred ekrana nego ijedna generacija pre. Skloni su digitalnom učenju i gejmifikaciji učenja. Od njih se očekuje da se zabavljaju. Dakle konzumacija medija i jedinstvene potrošačke navike poput praćenja Jutjuba je deo njihove svakodnevice. To utiče na raspon njihove pažnje i usađuje potrebu za trenutnim zadovoljstvima.
Zato je veoma interesantno razmišljati o preseku ovih stvaronsti. Iako je generacija Alfa pod jakim uticajem Milenijalaca i njihove lojalnosti brendovima, ova generacija ipak ima i svoje jedinstvene ciljeve i vrednosti. Brendovi kojima je generacija Alfa izložena preko svojih roditelja Milenijalaca mogu da im se dopadnu i iz drugih razloga. Uzmimo za primer Amazon. U životima zauzetih Milenijalaca koji obavljaju više poslova odjednom i balansiraju između posla i porodica, Amazon je privlačan jer im omogućava ono što im je veoma bitno, a to je udobnost. Ali za generaciju Alfa brendovi poput Amazona su privlačni jer pružaju taj osećaj trenutnog zadovoljstva.
Veza generacije Alfa i Milenijalaca je ključan faktor diferencijacije. Jedan interesantan faktor je da Milenijalci gravitiraju ka nostalgičnim brenodvima jer žele da njihova deca imaju ista iskustva koja su oni imali u detinjstvu pa naglašavaju igru Lego kockicama, Barbikama… Ovaj efekat nostalgije je imao ogroman uticaj u kategoriji igračaka i robe široke potrošnje i kod ovih brendova postoji maltene preskakanje generacije Z.
Dalje, online nastava podstakla je generaciju Alfa da još više vremena provedu ispred ekrana i još više ojačala je vezu njih i roditelja. Mnogi iz generacije Alfa počeli su da uče nove ali i starinske navike i hobije zajedno sa svojim roditeljima tokom pandemije, kao što su kuvanje ili pravljenje peciva. To se desilo jer su roditelji prepoznali da je pandemija njihovu decu pogodila u veoma nezgodno vreme i nastojali su da maksimalno iskoriste zajedničko vreme.
Roditelji Milenijalci koriste net da traže informacije koje im pomažu da bolje brinu o svojoj deci. Naravno, možda će i oni biti voljni da isprobaju nove proizvode i kupe od novih brendova koje vide na Instagramu i koje im se dopadaju, ali to rade zato što su toliko pažljivi oko toga šta stavljaju pred generaciju Alfa, a ne zato što samo traže neku novotariju.
Ideja marketinga za generaciju Alfa može biti kontroverzna jer generacija Alfa kako i sve generacije u detinjstvu, lako podležu uticaju onoga što vide na ekranu. Oni su kao mali sunđeri i nemaju, za razliku od odraslih potrošača, znanje o ubeđivanju. Prirodno veruju brendovima koje vide. Zato je važno apelovati na roditelje Milenijalce. Razvijanje jednostavnih slogana koji odjekuju ka generaciji Alfa i njihvim roditeljima ključ je kojim brendovi ciljaju ka vama.
Slogan Lega "Samo najbolje je dovoljno dobro" je dobar jer roditelji očekuju najbolje i najkvalitetnije proizvod. Slogan Barbi lutaka "Možeš biti bilo šta" privlači pametnu, samouverenu generaciju Alfa punu samopouzdanja.
Zato nastojte da razumete stil života, vrednosti i samopoimanje generacije Alfa. Oni su radoznali, pametni, samouvereni. I ne samo da oni sebe tako vide, već su ih roditelji podstakli da se tako osećaju.
Bravo, tate i mame Milenijalci!