Mame milenijalci: Pet iznenađujućih digitalnih transformacija

Šta se dešava kada se velike životne promene, kao što je majčinstvo, dese ženama milenijalcima? Da li se njihovo digitalno angažovanje smanjuje, s obzirom na sve veće odgovornosti? Ili se tehnologija toliko uplela u njihove živote da milenijalke nastavljaju da istražuju nove digitalne platforme bez obzira na životne promene? 

Način na koji doživljavamo majčinstvo u dvadesetim godinama ovog veka, drastično se razlikuje od onoga kako su ga naše mame doživljavale 1995. ili naše bake 1965. godine. I svaka milenijumska mama koja ima klince mlađe od 18 godina isto će vam reći.

Majčinstvo i glasove majki treba da slavimo svakog dana. Ali, to takođe znači i da treba da razgovaramo o  složenosti roditeljstva.

Neki opšti opis mama milenijalki podrazumeva sledeće karakteristike:

  • Pametne su, vredne i sposobne da žongliraju poslovnim i privatnim životom
  • Oblikovala ih je tehnologija
  • Ne žele da budu "mama" sve vreme
  • Ipak su i iznenađujuće tradicionalne
  • Pronalaze kreativna rešenja za svaki problem
  • Vaspitavaju kllnce drugačije nego njihove mame

Ova poslednja stavka je zapravo i ključna, uz drugu.

Milenijumske mame drugačije komuniciraju sa svojom decom nego njihovi roditelji sa njima. Dok su naši roditelji legitimno znali da nas “izdevetaju” ili pošalju u sobu u kaznu, da „razmislimo o tome šta smo uradili“ mame milenijalke vode konstruktivne razgovore sa decom i uče ih da prave izbor. U tim razgovorima, mame milenijalke uglavnom slušaju šta dete ima da kaže. 

Zahvaljujući digitalnom napretku, danas češće raspravljamo o mentalnom zdravlju dece. Mame milenijalke brinu o emocionalnom blagostanju deteta, paze na simptome depresije i anksioznosti i zato imaju mnogo više poverenja i otvorene odnose sa decom tokom odrastanja.

Strahovi i brige milenijalki su stvarni, zahvaljujući stalnom toku zapanjujućih vesti. One znaju da odgajaju generaciju dece koja će se suočiti sa neverovatnim izazovima u svetu koji čak ne može da obeća čist vazduh ili vodu. Odgajati ih sa samopouzdanjem, empatijom i emocionalnom inteligencijom je ogroman posao. Zahtevan i iziskuje puno “radno” vreme.

Zato je važno da svaka žena koja planira da postane mama bude spremna. Osnažiti žene (a samim tim i decu) znači biti pošten i otvoren. Razgovarajući o tome kako i partnersko i samohrano roditeljstvo iziskuje celodnevni angažman, o rizicima zasnovanim na tome kako razgovarate sa svojom decom, podižemo svest i hrabrost žene da postane mama. 

Jedan od najlepših aspekata u vezi sa milenijumskim majčinstvom je to što nećete biti sami. Ova generacija mama ima čitavu logistiku i podršku zajednice i samo su klikom udaljene od informacija kojima naše majke nisu imale pristup. 

Nova sveobuhvatna istraživačka studija Influence Central na više od 1.000 milenijumskih žena i milenijumskih majki nudi nov uvid u to kako onlajn tehnologija i digitalni uređaji evoluiraju za milenijumsku generaciju. Umesto da se povuku iz svakodnevnih digitalnih navika, ili čak da ostanu na doslednim nivoima, milenijumske mame produbljuju upotrebu internet tehnologije i ona postaje još više ukorenjena u njihovim životima.

Milenijumska generacija je prva koja je odrasla uronjena u internet i društvene mreže. Status milenijalaca kao digitalnih domorodaca prve generacije opremio ih je intuitivnom sposobnošću navigacije u svetu na mreži. Kada milenijumske žene postanu majke, sve se menja za njih — digitalna upotreba, interakcija sa brendom, navike pretraživanja proizvoda na mreži i van mreže, preferencije brenda. Počinju da uče o proizvodima na potpuno nov način, fokusirajući se isključivo na društvene mreže, blogere i influensere kako bi čuli  lične priče i preporuke iz prvog lica.

Evo pet ključnih načina na koje mame milenijalke koriste digitalne tehnologije.

  1. Povećanje upotrebe uređaja kada postanu mame

Sklonost milenijalaca digitalnoj upotrebi je dobro poznata, ali navedena studija je pokazala da milenijalske mame zapravo povećavaju upotrebu tehnoloških uređaja u odnosu na milenijalce koji nisu majke.

Na primer, 95% milenijumskih mama poseduje pametni telefon, 81% mama preferira slanje poruka umesto razgovora, 90% mama koristi tablet, a 45% mama poseduje smart TV.

  1. Deljenje iskustava na društvenim mrežama

Milenijumsko povećanje svega digitalnog takođe se proteže na platforme na kojima dominiraju vizuali i fotke. Studija je pokazala da 99% milenijumskih mama koristi Facebook, vizuelne platforme Pinterest i Instagram se neopisivo dopadaju milenijumskim mamama (čak 89% mama koristi Instagram). Milenijumske mame objavljuju više vizuelnog sadržaja od onih koje nisu mame, pri čemu 98% postavlja slike prošlih iskustava, a 84% postavlja originalne video snimke.

  1. Korišćenje društvenih medija za davanje saveta 

Studija takođe otkriva dramatične razlike u tome zašto mame milenijalke koriste društvene medije. Kao grupa, milenijalci ne gledaju na društvene medije kao na način da budu viđeni kao eksperti ili da sakupe sledbenike – već žele da podele iskustva i informacije sa svojom zajednicom.

Ali, kada žena postane mama, ona zaista ceni lične priče i preporuke iz prve ruke i želi da uradi isto. Kao rezultat toga, 86% mama koristi društvene mreže da postanu uticajne osobe, 72% mama daje savete drugima putem društvenih platformi.



  1. Korišćenje neta za roditeljske savete

Kakav je uticaj digitalne upotrebe na milenijumske mame? Studija je otkrila da ove mame na to gledaju kao na ključno roditeljsko sredstvo, a 77% veruje da ih je internet učinio boljim roditeljima. Više od 90% mama kaže da im internet nudi mogućnost da pronađu zabavne aktivnosti, a 87% veruje da im omogućava da brzo iskoriste i savete o roditeljstvu.

Takođe, milenijumske mame cene lične veze koje internet nudi, pri čemu 81% njih kaže da ga koriste da pronađu mame koje prolaze kroz slična iskustva, a 79% se slaže da internet tehnologija omogućava da se danonoćno povezuju sa drugim mamama.

  1. Pojačavanje onlajn angažovanja i interakcije sa brendom

Još jedna ključna digitalna transformacija se fokusira na onlajn angažovanje. Zbog sklonosti milenijumskih mama prema preporukama iz prve ruke i autentičnom pripovedanju, one očekuju lične razgovore sa svojim omiljenim brendovima na društvenim medijima. Neverovatnih 100% mama milenijalki prati brendove na društvenim mrežama, a 84% milenijumskih mama uživa kada brendovi komuniciraju sa njima na mreži.

Mame milenijalke su mudrije, svesnije i imaju više samopouzdanja nego generacije mama pre. To majčinstvo je prelepa zbrka za koju nikada ne možemo biti potpuno spremne, ali ipak svakodnevno pobeđujemo zahvaljujući hrabrosti da se uhvatimo u koštac sa svakim problemom i izađemo kao pobednice.