Iznenađujuća opsesija gen Z i milenijalaca: Klasična muzika

Nov talas umetnika zapljuskuje prethodno elitističan svet klasične muzike, uz malu pomoć Squid Game, Dark Academia i mode. Istražujemo kada i kako je klasično postalo kul.

 

Istraživanja pokazuju da ljudi mlađi od 35 godina češće slušaju orkestarsku muziku nego njihovi roditelji, ali i široko rasprostranjeni porast popularnosti klasične muzike uopšte, posebno među mlađim generacijama. Postoji mnogo razloga za to: od kulture plejlista, koju su stvorile platforme za striming koje slušaocima olakšavaju da otkriju nove izvođače i vrste muzike koje odgovaraju njihovom raspoloženju, do utehe koju je klasika pružala tokom pandemije. Veliki uticaj klasične muzike na mlade imaju i hitovi pop kulture kao što su Squid Game i Dark Academia.

 

Ali, možda je najviši na listi globalni talas generacije Z i porast broja mladih milenijumskih klasičnih umetnika koji pronalaze nove načine da budu viđeni i saslušani, ali i nova sredstva za modernizaciju žanra koji je dugo bio vezivan samo za elitu.

Nije iznenađujuće da su društveni mediji odigrali ogromnu ulogu u širenju trenda klasične muzike, u šta se možete uveriti i kad kliknete na popularni TikTok #classictok (trenutno sa skoro 70M pregleda!).

 

Na TikToku, kao i na Instagramu, mladi klasični umetnici koriste demokratski potencijal digitalnog carstva da podignu teške baršunaste zavese na svojoj umetničkoj formi, predstavljajući klasičnu muziku i njenu istoriju na način koji je pristupačan, nezastrašujuć i, što je najvažnije, zabavan.

 

Stalno i često snažno ukrštanje klasične muzike sa pop kulturom je u prvom planu kao deo rastućeg interesovanja za žanr, kako unutar tako i izvan njegovih čuvenih čuvanih kapija.

Mocart i Bah su najpopularniji klasični kompozitori na platformama Deezer i Spotify, a mi imamo samo da dodamo reči velikog Mocarta: “Muzika je uvek bila hrana ljubavi, a ljubav je hrana za muziku