Holivud ne razume generaciju Z
Generacija Z donekle je misterija za masovne medije i starije generacije. Odgajani u vreme internet, zumeri su tehnički potkovani i duboko upleteni u društvene medije, gde televizijski i filmski prikazi često zapadaju u kliše.
Svi imaju mišljenje o generaciji Z, kolokvijalno poznatoj kao zumeri i skraćeno gen Z, rođenoj od sredine 1990-ih do ranih 2k10. Zumeri su odrasli na mreži i koriste društvene medije kao svoj dnevnik i spomenar. Nepravedno se smatra da su zavisni od tehnologije i uređaja jer su postali punoletni u eri ekrana koja nas podstiče da delimo sve, sa svima, sve vreme. I sada se čini da čuveni Holivud ima misiju da se uhvati u koštac sa duhom vremena generacije Z i da savlada njihovu digitalnu pismenost i virtuelnu društvenu kulturu koja se stalno razvija.
Definisanje kategorije „film iz generacije Z“ je prilično “savitljivo” jer u trci za stvaranje filma koji definiše generaciju Z, kanon vidi pretežno dvadesetogodišnje žene koje se bave samoidentifikovanjem, pismenošću na društvenim mrežama i potragom za svojim autentičnim ja. Zato zumeri smatraju da mediji usredsređeni na njihovu generaciju imaju tendenciju da promaše cilj jer ljudi koji snimaju na kraju budu uhvaćeni u ideju o tome kakvo je ponašanje generacije Z, za razliku od stvarnosti.
Jedna od ključnih tema nerazumevanja je razlika u godinama između kreatora i njihovih likova iz generacije Z. Izuzetak je Sam Levinson koji nije deo Z generacije, a stvorio je nešto najbliže projektu koji je definiše: Euforiju. Melodramatični tretman srednjoškolaca u tinejdžerskoj drami prati sedamnaestogodišnju Ru (Zendaja) koja se kreće kroz ljubav i zavisnost i otelotvorenje je estetike generacije Z.
Preovlađujući vizuelni znaci neona, svetla, boja, plesnih podijuma i mračnih noći, veoma stilizovan izgled serije dostojan Instagrama, prožet mračnim dubinama ispod površine, predstavlja vrhunski ples nestabilnosti i haotične prirode medija generacije Z.
Holivudsko ulaganje u generaciju Z je pokušaj da se privuče pažnja nove generacije koja zahteva pažnju, razmišlja i lako menja svoju lojalnost. Međutim, čini se da mejnstrim TV i bioskop jure za gledanošću na račun autentičnosti, pa zato hajde da budemo strpljivi dok generacija Z ne preuzme primat u filmskoj distribuciji.