Generacija Z ne koristi Google

Najnovije istraživanje pokazuje da gen Z ne koristi Google kao izvor informacija, već TikTok i Instagram. Šta je posledica toga i kako da se roditelji “prešaltaju”?

 

Google se dugo smatrao glavnim mestom za pretragu svih stvari i bio nam je bukvalno encikopedija. Ali oko 40% generacije Z radije otkriva informacije kao što je kako planirati odmor, odlučiti koji proizvodi za negu kože najbolje funkcionišu ili odabrati restoran za obrok - na drugim platformama. Istraživanje kompanije Google je pokazalo da skoro polovina mladih koristi TikTok ili Instagram umesto Google mapa ili Google pretrage.

 

Dakle, šta je podstaklo promenu u navikama pretraživanja? Na pitanje zašto ne koriste Google mnogo, pripadnici generacije Z koje je intervjuisao NBC News, dali su jednostavan odgovor: više vole vizuelne platforme.

 

Prema podacima, TikTok trenutno ima milijardu aktivnih korisnika mesečno. Ali to nije jedino dostignuće platforme. Prema Guglu, skoro 40% generacije Z radije traži informacije na TikToku i Instagramu nego  preko Google pretrage i mapa. Trenutno se već može videti kako to menja način na koji konzumiramo sadržaj i pretragu, posebno među mlađim ljudima.

 

Da bi se borio protiv tog trenda, pitanje je da li će Google takođe ugraditi elemente TikToka u svoju platformu za pretragu? Da li će se način na koji pronalazimo informacije na vebu promeniti? Da li treba i mi stariji da prihvatimo TikTok?

Uspeh TikTok-a i Instagrama povezan je sa lakoćom kojom svojim korisnicima omogućavaju da proizvode video sadržaje, omogućavajući svakome da podeli mišljenje, priču ili super jednostavan recept za testeninu sa hiljadama ljudi, ali i da pronađu super mesta za izlazak, klopu, zabavu.

A Gen Z je privučena jer, osim što predstavlja novinu, TikTok omogućava stvaranje zajednica. U trenutku kada uđete, možete da kreirate svoj video, bez mnogo produkcije i da dobijete stotine pregleda. Čak iako nemate pratioce.

Tu se TikTok ne zaustavlja. Platforma takođe brzo uči šta volite da konzumirate. Sa nekoliko sesija, već je moguće primati visoko ciljani sadržaj. Tako da možete da pregledate svoj feed kratkih, nasumičnih video zapisa da biste pronašli sadržaj za koji niste ni znali da vam je potreban, ali se čini da je napravljen za vas.

 

Zbog uspeha TikToka, već je moguće primetiti da drugi društveni mediji, kao što su Instagram i Youtube, menjaju svoje platforme da bi dali prednost kratkim video zapisima. Pored zabave, TikTok je takođe informativna platforma, zbog čega mu se Gen Z obraća za istraživanje i pretragu. Međutim, TikTok bi mogao da predstavlja još veći pomak u načinu na koji konzumiramo sadržaj.

Pored privlačenja novih korisnika kroz format, platforma dobija i uslužni program koji je ranije koristila Google pretraga: pronalaženje odgovora na pitanje. A ta nova navika mogla bi da iznervira internet giganta.