Da li klinci razumeju pesme uz koje igraju

Kad god na TikToku neko objavi novu pesmu, počinje talas klipova u kojima klinci izvode koreografije. Ali, da li klinci razumeju pesmu i da li su pokreti u skladu sa kontekstom? Kako da im pomognemo da razmišljaju?

 

Plesu je potrebna muzika da napravi raspoloženje, spusti ritam i stvori motivaciju potrebnu da se pokrene. Muzika ima sposobnost da se osećamo na određen način, zbog čega igra glavnu ulogu u plesu. Različiti stilovi muzike stvaraju različite vrste ritmova, koji svi odgovaraju određenom plesnom stilu. Kada dete pleše, uči na koje sve načine njegovo telo može da se kreće. Deca inače eksperimentišu hodanjem, klizanjem i skakanjem, uvijanjem, savijanjem... Ali, ples koristi drugačije mišiće, što decu jača. Kroz ples deca uče da koordiniraju i da kontrolišu svoja tela, a pokret im pomaže da razviju prostornu svest. Ples je neophodan da povećaju svoj kognitivni i mentalni razvoj. Ples može pomoći deci da rade na svojoj kreativnosti, saradnji sa drugima, kritičkom razmišljanju i komunikaciji.

 

Ali, vrlo često, klinci samo kopiraju tuđe koreografije ili smišljaju svoje, bez da razumeju pesmu ili kontekst. Vrlo često plešu uz pesme čiji sadržaj nije u skladu sa njihovim godinama ili, jednostavno, nije primeren. Postoje istraživanja koja pokazuju da rap i hip hop mogu da dovedu do anksioznosti kod dece, ali sa druge strane, ti plesovi pokreću čitavo njihovo telo. Muzički psiholozi kažu da je ključno - kopiranje autoriteta. Ako deca kopiraju odraslu osobu ili uče neki ples od odraslih, njihove veštine slušanja i razumevanja će se poboljšati. Takođe će početi da obraćaju više pažnje na druge sa kojima dele prostor. Pošto je sve na roditeljima, potrebno je da mi prvi budemo selektivni u pogledu muzike koju slušamo u kući. Ne treba da slušamo ni da plešemo uz muziku koju ne želimo da naše dete sluša i uz nju da pleše. Ali, takođe, ne treba ni da ih ograničavamo ili kažnjavamo ako slušaju i plešu uz muziku koja za nas nije prihvatljiva. Potrebno je da učestvujemo sa njima u osmišljavanju koreografije, da im pomognemo da razumeju pesmu uz koju žele da plešu, čak iako je neprikladna. Što smo mi otvoreniji, veća je verovatnoća da će razumeti kontekst u mladosti.