Vodič za Gen Z kroz TikTok, emodžije i jezik

Prema statistici, na planeti živi 1,8 milijardi pripadnika generacije Z, što predstavlja 23% svetske populacije! Gen Z je nadmašila Milenijalce i zato smo malo istraživali kako komuniciraju i kako menjaju jezik i prilagođavaju ga digitalnim trendovima.

Dok Milenijalci važe za najobrazovaniju generaciju u istoriji, Gen Z karakterišu tri osobine koje menjaju svet i način na koji se i starije generacije, nesvesno, prilagođavaju savremenom načinu komunikacije.

Baš kao što se jezik razvija tokom vremena, tako se i razvijaju i emodžiji, osnovni vid komunikacije Generacije Z. Nekada su emotikoni služili da zamene određene reči za izražavanje emocija, a ideja je potekla još šezdesetih godina prošlog veka, kada je  ruski pisac Vladimir Nabokov predložio univerzalni simbol za osmeh, odgovarajući na jedno pitanje u intervjuu.

Emotikoni su prerasli u emodžije koje Gen Z koristi umesto rečenica i reči.

Ali prvo da vidimo koje su osobine Gen Z, da bismo lakše razumeli kako razmišljaju.

 

  1. Autentični i jedinstveni

Autentičnost: reč za opisivanje etosa Generacije Z koai se na mrežama ističe jedinstvenošću i nekom vrstom “blizanačkog” govora koji samo oni razumeju, a ako neko ne može da ih razume, njih ne tangira mnogo. Oni su svoji.

 

  1. Kreativni i samoizražajni

Gen Z sebe vidi kao veoma kreativne, a zasluge idu alatima koje korsite da bi se bolje izrazili. Za njih je TikTok ultimativna platforma na kojoj bolje mogu da izraze kreativnost nego na bilo kojoj drugoj.

 

  1. Pragmatični i samousmereni

Tradicionalni poslovi  su anatema za Generaciju Z. Odrasli su gledajući kako roditelji gube posao, imaju inherentan skepticizam prema „sistemu“ i odbijaju da rade u njemu.

 

Zahvaljujući tim karakteristikama, komunikacija Gen Z može se lako analizirati kroz TikTok trendove, emodžije i jezik, što su “gradivni blokovi” kulture. Kombinacijom društvenih medija i emodžija oni ostavljaju trag u svetu. Bez obzira da li ste roditelj, brat ili sestra, rođak ili neko ko još pokušava da ih razume, evo početnog vodiča koji će vam pomoći da razumete koje reči, fraze i emodžije Generacija Z koristi, bez ograničenja.

 

Cheugy: opisuje Milenijalce koji se previše trude da budu u trendu.

No Cap/Capping: Cap je druga reč za laž. Reći „no capping“ znači da ne lažete, ili ako kažete da neko „cap“, onda kažete da laže.

Bop: Kada je pesma ili album zaista dobar.

 

Drip: seksi ili trendi osećaj za stil.

Ded/