Kompletan vodič za generaciju Alfa, decu Milenijalaca

04. Maj



Generaciju Alfa čine rođeni od 2010. do 2025. godine, a na svet svake nedelje dođe 2.5 milliona pripadnika ove generacije.

Istraživali smo šta ih čeka u decenijama koje dolaze i po čemu su ovi klinci specifični, neodoljivi i samo svoji.

 

Rođeni od 2010. godine (do 2025. godine), generacija Alfa deca su milenijalaca.

Specifično za ovu decu, osim što se rađaju digitalna, jeste ljubav koju dobijaju od roditelja. Pomislili bismo da je era digitalizacije napravila jaz u bliskim odnosima i kontaktima, ali ozbiljne svetske studije ukazuju na to da roditelji milenijalci stavljaju roditeljstvo i brak daleko iznad karijere i finansijskog uspeha. Roditelji Alfa generacije daju visoku vrednost dobrom roditeljstvu i Alfa klinci moći će da se pohvale da su roditelji izuzetno važni za njihov identitet.

I baš zbog te ljubavi i posvećenosti, ovi mališani biće najveći poklon Milenijalaca ovom svetu. Bukvalno. Kao angažovani roditelji, oni pažljivo prate svoju decu. A deca, odrastajući sa roditeljima koji pomno paze na njih, naučena su od malena da ne kupuju igračke samo za sebe, već i za braću i sestre, poklone za roditelje, bake, deke, prijatelje.

 

Evo nekoliko stavki po kojima je generacija totalno drugačija od nas i koja ima velike šanse da menja svet na bolje.

  • Raznolikost će imati pozitivan efekat na Alfa decu. Oni odrastaju u raznovrsnijem društvu i otvoreniji su prema onima koji se razlikuju od njih samih. Deca Milenijalaca izvor su velikog optimizma da se svet kreće ka otvorenom, fleksibilnom društvu koje uključuje i prihvata, bez socijalnih, verskih, rasnih i drugih razlika.
  • Tehnologija će ih definisati, tu nema pogovora. Alfa generacija se oseća kao “riba u vodi” u digitalnim vodama. Njihov svet su video zapisli, slušanje muzike, a istraživanja pokazuju da su posebno dobri u vizuelnom učenju. Informacije, afirmacije, podstrek i radoznalost oni pronalaze i šire na mrežama, na internetu, u igricama. Njihov svet je digitalan, a digital je budućnost sveta. Dakle, Alfa generacija je budućnost sveta.
  • Društveni mediji biće njihov otisak potpis, lična karta… kako god želite da definišite njihovu aktivnost na mrežama. Kako će društveni mediji uticati na budući socijalni status Alfe? Svaka fotka, svaka reč objavljena na mreži o detetu na kraju postaje deo njegovog onlajn portfelja. Iako su roditelji zabrinuti za te trajne zapise, Gen Alfa će na taj način, kad odraste, moći da pristupiti svojim podacima iz mladosti i iskoristi ih za unapređenje ili dobijanje posla, da se kandiduje za javnu funkciju. Zato je veoma važno da roditelji paze šta kače na svoje profile, ali i šta njihova deca kače na svoje. Zbog bezbednosti i zbog budućnosti.

 

  • Alfe će znati zašto je mentalno zdravlje važno. Sve to vreme na mreži predstavlja jedinstveni roditeljski izazov i za roditelje i za decu. Roditeljski savet više nije jednostavan: digitalni univerzum pun je socijalne agresije koja utiče pre svega na roditelje Milenijalce. Pod pritiskom da budu savršeni, da ne greše, da sve stižu, roditelji često postaju frustrirani, ali na svoje mreže postavljaju fotke prelepog umivenog porodičnog doma u kome sve funkcioniše ko u filmu “Žene iz Stepforda”. Istina je često drugačija: roditelji su ljudi i umeju da budu umorni, iscrpljeni, nervozni, bezvoljni. Kakve to veze ima sa mentalnim zdravljem naših Alfica? Iznenađujuće, njima će ta distinkcija između virtuelnog i stvarnog života njihovih roditelja pokazati da su mentalno i emocionalno zdravlje podjednako, ako ne i važniji od fizičkog. Dobro je bilo 2019. godine kada su majke Milenijalke na mrežama promenile kulturu roditeljstva objavljivanjem postova o važnosti mentalnog zdravlja dece: klinci su dobijali slobodan dan u školi, kuća je bila u neredu, a porodica je gledala film, prikazivane su zajedničke aktivnosti koje su bile prioritet nad kuvanjem ručka.
  • Generacija Alfa će možda planeti dati prioritet nad roditeljstvom. Кada su se Milenijalci prvi put pridružili radnoj snazi, ekonomija je završila u recesiji. To je bila presudna sila u načinu na koji su pristupili planiranju porodice, i kao rezultat toga, mnogi Milenijalci su duže čekali da se skrase i imali su manji broj dece. Generacija Alfa će se međutim, suočavati sa sve više problema povezanih sa klimatskim promenama kako ulaze u tinejdžerske godine i rano odraslo doba, što može pozitivno uticati na njihov izbor da ima decu.

 

Današnji roditelji i bake i deke, takođe mogu očekivati da će videti novu generaciju ljudi koji više prihvataju razlike, imaju više socijalnih veština, tehnološki su genijalci i možda upućeniji u složena pitanja poput klimatskih promena i političkih zbivanja i to je možda i najvažnije za generaciju na koju možemo da računamo da će oplemeniti svet.