Euforija 2: Pulp Fiction za Gen Z

Ko zna, zna. Euforija je ponovo tu, na drugom talasu, ponovo izaziva ekstatičan osećaj borbenosti i promoviše sestrinstvo između  mode i pulp fikcije generacije Z.

 

Mračna, ali zarazna navigacija ljubavi, prijateljstvo u mikro i makro svetu, doziranje droga, seksualne tragedije, traume i mračna mreža društvenih medija podvučeni fenomenalnom rep muizkom, sve je što ova HBO drama izbacuje u drugoj sezoni.

„Euforija“ je već kultni klasik, „Pulp Fiction“ generacije Z. U godinama nakon premijere prve sezone, Gen Z je počela da neguje takozvanu „estetiku euforije“, koristeći boje i stilove koji su simbolični za emisiju tako potpuno i tako često da je teško zamisliti Zendere pre nego što je „Euforija“ emitovana 2019. Tinejdžeri su počeli su da nose šminku od blistavih suza i da se oblače kao likovi Kesi i Medi za Noć veštica. Nalozi glumaca na Instagramu stekli su milione pratilaca, a mnogi modni brendovi koji se bave generacijom Z usvojili su smeli stil univerzuma serije.

 

Način na koji je Gen Z usvojio estetiku „Euforije“ čini da se oseća kao da je serija ogledalo za koje Gen Z nije znala da joj je potrebno. Čitava generacija je prihvatila seriju o tinejdžerima koji izražavaju svoj identitet kroz tehnologiju i samootkrivanje i osećaju se shvaćenim nego u želji da veličaju upotrebu supstanci i seksualni napad.

 

Autor serije Sem Levinson da je za „Euforiju“ „samo pokušavao da uhvati tu vrstu pojačanog osećaja kada ste mladi i kako se osećaju u odnosima“. Ova odluka, kaže on, doneta je da bi se pomoglo starijim generacijama da razumeju generaciju Z i da pripadnici generacije Z shvate da nisu sami jer jaz između generacija nastavlja da se širi i tehnologija sve više utiče na to kako živimo svoje živote.

„Euforija“ je Gen Z, u svoj svojoj blistavoj, zbunjujućoj, pikselizovanoj slavi.